Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cikáni nám pomohli se stěhováním

Psal  se  rok  1986.  V  té  době  se  v  kraji  Ústí  nad  Labem  stále  víc  a  víc  zhoršoval  vzduch.  Z chemických  továren  se  linul  takový  zápach,  že  se  nedalo  dýchat  a  mnoho  lidí  onemocnělo... Nemocných  lidí  přibývalo  a  ani  mé  rodině  se  nemoce  nevyhnuly...  

Z  mých  dětí  se  ze  dne  na  den  staly  astmatici  a  ze  mne  také... U  lékařů  jsme  byli  víc  než  doma,  léky  nezabíraly  a  ani  dlouhodobná  léčebna  nám  nepomohla... Lékařská  posudková  komise  po  roce  rozhodla,  že  mě  dají  do  plného  invalidního  důchodu  a  děti  že  budou  jezdit  do  ozdravovny  pro  astmatiky...

S  tím  důchodem  jsem  se  nechtěla  smířit,  vždyť  jsem  měla  čtyři  děti  a  z  důchodu  bych  je  těžko  uživila... Proto  jsem  hledala  východisko  z  toho,  jak  pomoci  dětem  i  sobě... Právě  začínaly  letní  prázdniny  a  tak  jsem  s  dětmi  odjela  na  celé  dva  měsíce  do  Podkrkonoší...

Stanovali  jsme  v  místě,  kde  byly  čtyři  staré  domy,  které  měly  být  v  budoucnu  zbořeny,  ale  několik  lidí  tam  ještě  bydlelo... V  té  době  se  musel  každý  přihlásit  k  přechodnému  pobytu  a  tak  jsem  navštívila  MNV  a  požádala  je  o  přechodný  pobyt  v  jednom  prázdném  bytě,  kde  jsme  stanovali...

S  ubytováním  nebyl  žádný  problém,  jen  mě  předali  klíče,  upozornili  mě,  že  tam  není  elektřina,  ani  voda  a  že  jim  musím  platit  celé  nájemné  i  přes  tyto  skutečnosti... Ten  den  jsem  cestou  zpět  nakoupila  věci  na  malování  a  desinfekci  bytu  a  taky  veliké  svíčky...

Hned  jsem  se  dala  s  dětmi  do  práce... Děti  nosily  vodu  ze  studánky  a  nasbíraly  dříví  na  topení,  kterého  bylo  v  okolí  všude  dost... Já  jsem  zatím  umyla  podlahy  lyzolem  a  připravila  jsem  všechno  na  vymalování  bytu...

Nikdo  z  nás  neměl  tady  v  Podkrkonoší  astmatický  záchvat  kašle  a  tak  jsme  všichni  usnuli  ten  večer  ještě  ve  stanu,  klidným,  hlubokým  spánkem... Ráno  jsme  v  práci  pokračovali,  děti  mě  podávaly  barvu,  tak  jsem  vybílila  celé  dvě  místnosti  a  odpoledne  jsme  byli  s  prací  spokojeni...

Děti  umyly  dveře,  já  podlahu  a  než  se  setmělo,  tak  jsme  se  ze  stanu  přestěhovali  do  bytu... Večer  jsme  seděli  všichni  na  zemi  u  rozžhavených  kamen  zn. Petra,  které  v  bytě  zůstaly,  svítili  jsme  svíčkami  a  o  půl  noci  jsme  vesele  naskákali  do  řeky  Jizery  tak,  jak  nás  Pán  Bůh  stvořil...

Naši  tři  psi  spali  spokojeně  na  veliké  chodbě,  protože  celý  vchod  domu  patřil  jen  nám... Druhý  den  jsme  šli  do  města,  podívat  se  na  inzeráty,  ohledně  prodeje  nábytku... Cestou  jsme  potkali  známou,  která  nám  prodala  za  50 Kč  starý  nábytek  po  svých  rodičích  a  tak  jsme  do  města  nemuseli  chodit...

Půjčila  nám  i  kárku  a  když  jsme  odváželi  stůl  a  židle,  tak  se  k  nám  přidali  čtyři  cikánští  kluci  a  pomohli  nám  nábytek  přestěhovat... Byli  to  ti  čtyři  uličníci,  kteří  nám  kdysi  vykradli  stan,  ale  od  té  doby  se  nám  nikdy  nic  neztratilo...

Večer  jsme  si  udělali  táborák,  opékali  jsme  si  tentokrát  uzené  maso  a  moje  děti  začaly  žadonit,  abychom  v  Podkrkonoší  zůstali  nastálo... Ani  jsem  se  jim  nedivila,  vždyť  jsme  tady  neměli  žádné  zdravotní  potíže,  cítili  jsme  se  výborně  a  škola  i  práce  byla  všude...

Tu  noc  jsem  vůbec  nespala  a  ráno,  než  se  děti  probudily,  tak  jsem  šla  do  nedaleké  továrny,  zeptat  se  na  práci... Tam  mě  nabídli  práci  strážné  ve  vrátnici... Hned  jsem  šla  i  k  závodnímu  lékaři  a  ten  mě  práci  sice  dovolil,  ale  jen  na  zkušební  dobu... Ještě  ten  den  jsem  zašla  do  školy  děti  přihlásit,  protože  konec  prázdnim  se  blížil...

Všechno  proběhlo  bez  problému  a  tak  jsme  kraj  Severočeský  vyměnili  za  kraj  Východočeský... Vzhledem  k  tomu,  že  jsem  byla  přechodně  přihlášená,  tak  jsem  dostala  byt  od  závodu.  Rodiče  těch  čtyř  cikánských  kluků  mě  řekli,  že  ten  byt  je  prázdný  a  tak  jsem  o  něj  požádala...

S  přestěhováním  nám  opět  pomohli  cikáni,  vedle  kterých  jsme  bydleli  bez  problémů  až  do  roku  1992,  ale  to  už  je  na  další  vyprávění...

Do  našeho  domečku  jsme  se  vraceli  jen  občas  a  v  roce  1990  jsem  ho  darovala  svému  synovi  na  podnikání... Od  té  doby,  co  jsme  se  přestěhovali,  tak  žádné  z  mých  dětí  nemělo  zdravotní  potíže,  já  také  ne  a  do  invalidního  důchodu  jsem  jít  nemusela...

 

 

Autor: Alena Stražáková | čtvrtek 8.7.2010 22:08 | karma článku: 12,25 | přečteno: 1886x
  • Další články autora

Alena Stražáková

Pan Halík prohlásil, že je pan Klaus fašizující maloměšťák...

Ale mnoho lidí si myslí, že to tak není, neboť si z pana Klause berou ponaučení...Vždyť kolikrát náš prezident už na svá kolena pad a přesto vstal a za naši ČR v EU orodoval...

1.3.2011 v 7:27 | Karma: 6,69 | Přečteno: 484x | Diskuse| Ostatní

Alena Stražáková

Proč lidé stále jen ,, frflou '' potají

a na Ty, co krizi zavinili, tak ,,Trestní oznámení '' nedají ?! ...Vždyť lidé se dostávají do stále větší nouze a zákonodárci ? ...Ti i nadále náš stát zadlužují a lidé si to líbit nechají...

15.2.2011 v 17:37 | Karma: 7,82 | Přečteno: 458x | Diskuse| Ostatní

Alena Stražáková

Rozzuření lidé jednou vyjdou do ulic...

Na tuto skutečnost upozorňuje politolog Zdeněk Zbořill dne 9.2.2011 ve svém článku na prvnizpravy...Dále píše, že situace našich vládních zákonodárců se u nás dostala už tak daleko, že se korupční skandály už vlastně stávají součástí našeho života....Otřesné je, že to postupuje z nejvyšších míst směrem dolů, napsal politolog Zdeněk Zbořil...

12.2.2011 v 3:03 | Karma: 13,94 | Přečteno: 701x | Diskuse| Ostatní

Alena Stražáková

Oslavují v Novém Bydžově starostu ,,Extrémisté ?''

Dost dlouho jsem otálela napsat další pravdivý článek ohledně Romů, ale přiměl mě k tomu článek, který napsal pan admin Patrik Banga dne 17.1.2011, o strarostovi z Nového Bydžova...

25.1.2011 v 19:39 | Karma: 7,78 | Přečteno: 437x | Diskuse| Ostatní

Alena Stražáková

T.G.Masaryk a naši zákonodárci

Od roku 1989 naši prezidenti pan Václav Havel i pan Václav Klaus, často vzpomínají na našeho prvního prezidenta Československé republiky T.G.Masaryka. Na tohoto prezidenta T.G.Masaryka, vzpomínají i někteří naši politici a pravděpodobně si společně s prezidentem Václavem Klausem, přizpůsobili k obrazu svému i jeho písničku ,,Ach synku, synku domalý si ''...

12.1.2011 v 19:45 | Karma: 6,80 | Přečteno: 569x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda u letiště zastavila Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  20:36

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly v pondělí na 27. kilometru Pražského...

Trojský koník v Evropě. San Marino se stalo základnou ruských špionů

29. dubna 2024

Premium Jeden z nejmenších států v Evropě vzbuzuje čím dál větší pozornost západních tajných služeb....

Jaká práce lidem zbyla? Spolupráci s OpenAI vedou z médií i Financial Times

29. dubna 2024  19:39

Financial Times (FT) se stal prvním významným britským zpravodajským médiem, které uzavřelo...

Špehovali, zpřístupňovali trezory. Jak se ruští „krtci“ ve Vrběticích činili

29. dubna 2024  19:34

Série výbuchů a incidentů v Evropě, včetně explozí v muničním areálu ve Vrběticích z roku 2014,...

  • Počet článků 146
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1083x
Jsem žena , která prožila minulost i současnost v dobrém i zlém... ..

Seznam rubrik